هدف اصلی پرسش مهر کمک به یادگیری مستمر معلم است که این معلم را از طریق ایجاد بستر مناسب برای بازاندیشی و بهبود عمل خود معلم پدید می آورد( تاکاهاشی ،2005 ) مقایسه پرسش مهر در ایران و کشور های دیگر نشان می دهد در همه کشورها پرسش مهر از طریق ایجاد فرصت در زمینه های زیرباعث توسعه ی حرفه ای معلمان می شود:

1. -توسعه ی دانش موضوعی

2. -توسعه ی دانش آموزشی

3. -یادگیری دانشگاهی

4. -طرح درس های با کیفیت بیشتر

5. -ارتباط با اهداف زندگی روزمره

6. -گفت و گوی حرفه ای با همکاران

7. -باز اندیشی درباره تدریس خود

استیگلرهیبرت (1999) نیزبه مواردفوق این نکته را می افزایند که پرسش مهر سیستمی ایجادمی کندکه ازتجربه های خودمی آموزدبه عبارت دیگر نظامی که دارای حافظه است و تجربیات ،دانش،منش و بینش معلمان را ثبت و ضبط می کند و باعث بهبود بلند مدت می گردد،درواقع پرسش مهر محیطی فراهم می کندکه معلمان در آن بتوانند بامشارکت مستمر به حل مسائل خود بپردازند و دانش حرفه ای تولید کنند و ازطریق آن به پرورش و توسعه ی حرفه ای دست یابند پرسش مهر به عنوان روشی موثربرای ترویج وغنی سازی یادگیری وتولیددانش حرفه ای در مدرسه به منظور تحول در آموزش نظر اندیشمندان بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است. یافته های پژوهشی مقایسه پرسش مهر در ایران و کشور های دیگر نشان می دهد که پرسش مهر به گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان از یکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خود را ارتقا دهند و دررفتار خود باز اندیشی کنندونیزدر برنامه های”تحول مستمر آموزش”مشارکت جویند.


پرسش مهر پرسش ,حرفه ,توسعه ,معلمان ,یادگیری ,دانش ,دیگر نشان ,مقایسه پرسش ,طریق ایجاد ,اصلی پرسش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپز باش نهالستان تخصصی دانلود آهنگ جدید امو بند کافه ترانه بانک دانلود تمامی ترانه های فارسی امید سایه بام سقف متحرک